Piet van Ipenburg

Piet is bioloog en  heeft jarenlang gewerkt als docent biologie op verschillende scholen en later als directeur. In de jaren 1990 heeft hij 3 jaar lang lesgegeven op de priveschool Newton College in Lima, Peru. Hier is zijn liefde voor de Peruaanse natuur ontstaan, menigmaal was hij in het oerwoud te vinden. Eenmaal terug in Nederland besloot hij in 2001 de stichting BEE op te richten om Nederlandse leerlingen, studenten en docenten kennis te laten maken met de enorme biodiversiteit van Peru.

John Smit

John is bioloog en werkt bij de stichting EIS Kenniscentrum Insecten, gehuisvest in het  museum Naturalis in Leiden. In 2003 heeft hij zijn eerste reis begeleid naar Peru en is sindsdien helemaal weg van dit land en continent. Naast de reizen voor de stichting BEE heeft hij diverse reizen van enkele maanden tot een jaar gemaakt in uiteenlopende delen van het continent, waarbij Peru altijd als uitvalsbasis diende. Zijn passie voor de natuur deelt hij graag met anderen middels talrijke anekdotes, kennisfeitjes en vooral beleving.